HR OFF-ROAD FORUM

Dobrodošli na HR OFF-ROAD forum!
Sada je: ned ruj 15, 2019 12:00.

Vremenska zona: UTC + 02:00


Pravila foruma


Pravila foruma



Započni novu temu Odgovori  [ 41 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3, 4, 5  Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov: ABS i redukcija
PostPostano: čet stu 13, 2014 13:29 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: uto ožu 31, 2009 21:11
Postovi: 2876
Lokacija: Omiš
Čitam jučer na nekakvom španjolskom forumu, kako likovima s autima opremljenim ABS-om, isti stvara nekakve probleme u vožnji , tj kočenju pod redukcijom, stoga su pribjegli modifikacijama ručnog isključivanja ABS-a.
E sad pitanje za znalce. Jeli kod "novijih" hi-tech terenaca, tipa Land Cruiser, Pajero, Patrol postoji opcija automatskog isključivanja ABS-a kod terenske vožnje ? ( za ove druge kratice tipa ESP, TCC i štajaznam znam da postoji nešto)
I drugo pitanje je : Zašto to? Odnosno, zbog čega isključiti ABS? Nisam baš skužija ove španjolce... :upi


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: ABS i redukcija
PostPostano: čet stu 13, 2014 23:38 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2012 20:58
Postovi: 721
Sorento ima ESP off za terensku vožnju.

ABS funkcionira na principu da popusta celjusti kada dođe do blokliranja kotača a kad ideš nizbrdo u redukciji koji k---imas kociti pa temeljno pravilo je DO NOT TOUCH PEDALS kada ides nizbrdo u redukciji???? Kocenjem samo pogorsavas situaciju jer blokiras prednje kotace i gubis kotrolu jer pocinjes nekontrolirano kliziti u neželjenu smijeru pa to je osnovno pravilo voznje na ledu da morras izbjegavat bilo kakvo kocenje i nagle rotacije volanom i drzati auto pod laganim gasom da ni motor ne koci čak ni stisnut kuplung jer onda zadnji kraj pocinje preticat prednji... i tako pokusavati odrzati smijer voznje.(Primorska bura + kiša=LED a za led san treniral voznju i sa motorom...)..jer te auto koliko toliko slusa..i auto da sto je teži pa se nakada krcalo kamenje da se ga oteža....... ako ABS prepozna da nema rotacije tj blokirano kolo onda popusta blokiranu celjust a drzi prikocenu drugu celjust pa je normalno da mu dolazi do zanasanja jer ima razlicite kocione sile koje se onda reflektiraju na voznju...tj inercijalne sile vozila.......vjerojatno prednjeg dijela na spustu na srednje finom pjesku u kombinaciji sa kamenitom podlogom kojeg imaju spanjolci slicno sipini koju mi imamo na nasemu krsu i gdje se kao i na blatu i travi lako izgubi kontrola tj dolazi do zanasanja ako ne znas sta radis.......dakle na sipini nema sanse da se koci jedino drzi first gear low range i timuna se bez problema jer se kola okrecu jednoliko i lagano i kontrolirano sa motorom a ako slucajno zakoce tj zupcanicka samokocnost (difernecijali) i slab koficijent trenja podloge se prebaci u visu brzinu i spustas se bez problema....to je kod nas pravilo voznje na Plinovodu koji ide od Pule kroz Gorski kotar pa vjerujem da je teren slican...ne boj se cela ergela Grobničani na motori drli po plinovodu svaku nedilju...
Ako pak kuplungom oslobodis transmisiju od motora efekat je isti jer tada prednji tezi kraj pogotovo nizbrdo odmah rotira auto oko osi.....tj zadnji laksi ga zeli pretec...
Iskljucuju ga jer tada imaju bolju kontrolu kada idu nizbrdo i koce sta je kontra osnovnom pravilu jer ako se ide nizbrdo tada je first gear low range toliko jak da sam dovoljno koci a ako je i to malo onda se spustaš priko winča koji mora biti ugraden na zadnju stranu..... i tu je pogreska jer svi ugraduju winč fiksno sprida pa kada zaglave va snigu i moraju se vracat nazad NEMAJU WINČ koji je zaglavljen va prepreci....e tada dolazi u obzir onaj PRENOSIVI zadnji koji se zakuci za kuku i železni ANKER koji se zakopa va zemlju i izvuceš si auto bez icije pomoci----ili recimo se okreces na nizbrdiici pa je ajnšlag premali pa ti smeta drvo a kad ubacis u rikverc pocinje slajf tada je winch napred neupotrebljiv pa triba zadnji..jedino ako prepiliš bukvu ča ti smeta......ima prenosiovih do 1,5 T nosivisti za takove situacije.....moj je ulovljen na dvi vide ispred pa se lako prebaci nazad.....ne biš vjeroval va kako glupe sutacije uletiš ako dobro ne paziš, a negdi si ispod Obruča va Grobničkimi alpami kadi je jakost signala na telefonu oznacena jednom crticom od onih pet....
daj mi link da vidin ča palmude ti Španjoli....bilo bi im pamrtnije da si nabave pravoga terenca....njivu defa i slicno....


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: ABS i redukcija
PostPostano: pet stu 14, 2014 00:23 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sub stu 10, 2012 00:59
Postovi: 1982
Lokacija: Branjin Vrh,Baranja
GC noviji,a i neki drugi terenci imaju automatsko isključivanje abs-a i esc-a kada si u low
to je problem kod part time terenaca u 4wd i kod full time kada su u lock jer se osovine vrte istom brzinom pa abs pobenavi zbog tih očitanja,kada kočiš obje osovine se vrte istom brzinom,a abs u normalnom radu šalje manji pritisak na zadnju osovinu,a pošto se vrte istom brzinom to ga pojebe
neki proizvođači u part time terencima nude abs samo na zadnjoj osovini zbog toga
G klasa ima lampicu koja upozorava da abs ne radi dobro kada je u part time 4wd

a isključivanje je jer bolje kočiš bez abs-a,ukopavaš se na podlogama sa slabim prijanjanjem,šljunak,pjesak...
ima tu na videu https://www.youtube.com/watch?v=7NI9H-XA9k4
ili zamisli da se ne uspiješ popeti na uredan uspon i kreneš nazad i igraš se s kočnicom ,tiskaš puštaš,slučajno prejako stisneš kočnicu i opet popustiš,a pošto ti je težina na zadnjim kotačima prednji će prije zablokirati na tren i sporije se vrtiti,abs očita razliku naprijed nazad i krene ti popuštati zadnje kočnice i ode ti još brže dolje
ili se spuštaš sa kamena jedan kotač ti je u zraku i abs opet očita razliku u vrtnji i popusti ti kočnicu na kotaču koji ima grip i opet ode ti

_________________
offf d fakng roud
2-4-4-1-1
Из России с любовью

This is not a daffodil, repeat, this is not a daffodil!


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: ABS i redukcija
PostPostano: pet stu 14, 2014 07:20 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: uto ožu 31, 2009 21:11
Postovi: 2876
Lokacija: Omiš
RI: Nadrobija ti opet cili elaborat, a ništa mi novoga nisi reka :wink: Ne tribaju meni osnove za početnike 8) .Btw, moj Sorento nema ESP al ima ABS.
Samo, ovo šta Lajka govori ima logike, ali šta koji qrac imaš drkeljat po kočnici?
A onda na drugu stranu, kad ideš nizbrdo pod redukcijom po klizavoj, odnosno rastresitoj podlozi u prvoj sa zaključanim centralnim (govorim moj primjer, ne znam kako se drugi ponašaju), toliko ga mogu usporit, da kad nalegneš na kočnicu u slučaju da ti trba "full stop" , ABS jednostavno nema toliko "điri" na kolu da počne djelovat nego se ukopa. No tu se onda javlja situacija da podloga pod kolima odlazi i auto otkliže a da se kola ne vrte. I da bi ponovo preuzeja kontrolu nad vozilom jednostavno tribaš dodat gasa. Isti qrac je i kad ideš guzicom nazad, samo tada šaltaš rikverc. ( meni se ABS ne gasi, btw)
Tako da ,općenito, nikad ja problema s tim, pa reko šta je tim ljudima?


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: ABS i redukcija
PostPostano: pet stu 14, 2014 17:55 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2012 20:58
Postovi: 721
daj link bas me zanima kompletna tematika tj o cemu se radi .

doduse ja ABS nemam pa me ti problemi ne muce....imam vjesto godinama istreniranu nogu na brenzi...ovo sto lajka priča ima veze ali sa ESP koji se kod sorenta sa automatskim pogonom more iskljucit kada je u low modu ....da se izbjegnu ta silna ocitanja....u razlikama vrtnje pogonskih vratila ...a pogotovo kod poprecnih diffova koji nisu samokocni i premda se pogonska vratila vrte jednako kotaci se vrte razlicito zbog diffova i eto onda problema za elektroniku....i zanasanju vozila....pa zato iskljuciju


daaaaj mi link


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: ABS i redukcija
PostPostano: pet stu 14, 2014 18:07 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: sri srp 12, 2006 18:30
Postovi: 1778
Lokacija: Zagreb-Knežija
Na mom Hiluxu se isključuje ESP i ostala pomagala za proglizavanje,ali ne znam za ABS.

_________________
GOGO - Land Rover Defender 90 2005 g. TD5
________________________________________________________________________________________
Užasno osjećam ovu krizu.
Vozim auto bez krova.
Pijem staro vino.
Jedem pljesnivi sir.
www.moni.hr
www.termomonting.hr


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: ABS i redukcija
PostPostano: pet stu 14, 2014 18:52 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: uto ožu 31, 2009 21:11
Postovi: 2876
Lokacija: Omiš
RI898RR je napisao/la:
daj link bas me zanima kompletna tematika tj o cemu se radi .

doduse ja ABS nemam pa me ti problemi ne muce....imam vjesto godinama istreniranu nogu na brenzi...ovo sto lajka priča ima veze ali sa ESP koji se kod sorenta sa automatskim pogonom more iskljucit kada je u low modu ....da se izbjegnu ta silna ocitanja....u razlikama vrtnje pogonskih vratila ...a pogotovo kod poprecnih diffova koji nisu samokocni i premda se pogonska vratila vrte jednako kotaci se vrte razlicito zbog diffova i eto onda problema za elektroniku....i zanasanju vozila....pa zato iskljuciju


daaaaj mi link

Ma ko će mi nać sad. Nije samo jedan link nego klik na klik jedno odvede drugome. Od španjolaca dođem do francuza, pa dalje na neke njemačke stranice. Međutim ja odgovor ne nađoh.A to tražim već danima.
Šta se Sorenta tiče, oni koji imaju ESP, nemaju LSD, ulogu LSD-a preuzima tada ESP. Međutim, na njima postoji i botun koji gasi ESP, ako se dobro sićan.
Konkretno, kod mene je LSD, tako da nema ESP-a.
Al da pojasnim zašto me to zanima:
Dobija san upit od par engleza da in u zamjenu za novčanu naknadu napravin oni Superlock switch za Sorenta i pošaljen. Onda nekim drugim kanalima, jedan francuz mi predloži da napravim za Terracana neki ABS off prekidač. Da je to ludilo stvar :upi . ( Pogoni su identični).
E sad, meni vrag nije da mira, pa mi je palo na pamet da u Superlock prekidač opcijski ubacim i ABS off mode.... Ali jbg, ja to mogu napravit, samo oću znat čemu to doprinosi u vožnji. :hm


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: ABS i redukcija
PostPostano: pet stu 14, 2014 20:40 
Offline
Avatar

Pridružen/a: uto svi 22, 2012 20:58
Postovi: 721
Hvala na odgovoru.
Sjećaš se da sam te puno puta pitao u vezi Sorenta i njegove transmisije te baš u vezi toga lock sistema kojega sam našao i ja po forumima čije si mi linkove davao..Isto smo tako razgovarali i onom podizanju i problemima sa centražom te o zracnim jastucima...
Znam za onaj patent koji si mi pokazao i steta bi bila ga ne iskoristit, ocito je da covijek želi da mu se isključi ABS iz nekog samo njemu znanog razloga, premda se slazemo da nema baš previše razloga za to. Posto na takve patente ne dajes garanciju jer ih stranke ugraduju na vlastitu odgovornost ugradi mu i taj prekidac kojega tako žarko želi pa vidi feed back. Zadovoljstvo na obostranu korist jer mušterija mora uvijek biti zadovoljna.

Ja sam na Sorentu eksperimentirao i sa ESP on i off i slikao tj kamerom snimao situaciju i uspoređivao pa sam na kraju cak i ostavljao ga ukljucenim stalno no neke prakticne razlike nisam nasao...on nema elektronicke blokade diffa i kada prokliže mores ga hebat...tražio i dosađivao po servisu mijenjeli software i sta sve ne no rezultat je ostao isti...isto tako sam ispitivao i kako radi ABS po snigu ledu makadamu nizbrdo uzbrdo trava šoder (pod redukcijom) pa sam ti zato i odgovorio moja iskustva....koja su ista kao i tvoja...


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: ABS i redukcija
PostPostano: pet stu 14, 2014 21:40 
Offline
Off roader
Avatar

Pridružen/a: uto ožu 31, 2009 21:11
Postovi: 2876
Lokacija: Omiš
Citat:
...Isto smo tako razgovarali i onom podizanju i problemima sa centražom te o zracnim jastucima...

Ovoga se ne sićan :roll:
Ma gle, ništa nije moj patent. Sve je manje više javno i postoji po netu. Triba samo pokupit i povezat.
Ali, eto tu i tamo ispliva neka novotarija, a svit je posta obična gostiona pa se vijesti prošire u čas. Biće i francuz pročita od španjolaca, pa bi i on to gasija. Šta ja znam...sad još triba vidit šta australci oće :hihi . Grci su razvili prednji i zadnji zračni diff lock....
Al evo, kaže mi kolega, ako otkriješ kako, ugasi ga i meni na Exploreru, baš mi smeta...
A ništa. Ću ga i sebi ugasit, pa da vidimo na vlastitoj koži šta se dobije.

EDIT:
Kad brale zaburgija....nema da ne nađe:
http://www.4x4abc.com/4WD101/ABS_offroad.html


Vrh
 Profil  
 
 Naslov: Re: ABS i redukcija
PostPostano: ned stu 16, 2014 22:15 
Offline
Avatar

Pridružen/a: sub stu 10, 2012 00:59
Postovi: 1982
Lokacija: Branjin Vrh,Baranja
vidiš to ti je to što sam ti ja pisao ista stvar,zbog toga ljudi rade, i očito ima smisla kada raja toliko traži :hihi
a ova druga dva primjera su za malo jači offroad,kada ga moraš malo prikočiti
i na jebenoj nizbrdici sa šljunkom možeš kočiti ,samo moraš uhvatiti pravi trenutak :wink:

_________________
offf d fakng roud
2-4-4-1-1
Из России с любовью

This is not a daffodil, repeat, this is not a daffodil!


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu Odgovori  [ 41 post(ov)a ]  Stranica 1, 2, 3, 4, 5  Sljedeća

Vremenska zona: UTC + 02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: / i 4 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by hecos